piatok 25. júla 2014

Adobe Photoshop: AKO ZJEMNIŤ PLEŤ? Jednoduché retušovanie aj pre začiatočníkov!


Či ste začiatočník a či pokročilý, tento jednoduchý návod na zjemnenie pleti pôjde od ruky každému! :)






1. Duplikovanie vrstvy je asi tá najzákladnejšia vec vo Photoshope, preto na ňu nikdy nezabudnite! V tomto prípade sa bez nej ani nezaobídete :)



2. Filter -> Blur -> Gaussian Blur




3. Blur si nastavte taký, aký sami uvážite za vhodný. Netreba to však preháňať.



4. Držte Alt a pridajte masku stlačením tlačítka, ktoré som vám vyznačila červenou farbou vľavo dole. Nezabudnite to spraviť na duplikovanej vrstve. Keď to spravíte, zobrazí sa vám čierny štvorec.



5. Pomocou Brush Tool a bielej farby natrite miesta, ktoré chcete zjemniť, a vyhnite sa miestam, ktoré chcete nechať ostré. (Oko, obočie, ústa...)




6. Držte Ctrl a kliknite na čierny stvorec na duplikovanej vrstve. Orámujete tak zjemnenú pleť, s ktorou budete ďalej pracovať.


7. Na duplikovanej vrstve vytvorté New Layer (v červenom rámiku).


8. Edit -> Fill


9. Takto si to nastavte:



10. Filter -> Noise -> Add Noise


11. Opäť si to takto nastavte:

12. Túto vrstvu nastavte ako Soft Light

13. Transparentnost na duplikovanej vrstve, na ktorej máte Gaussian Blur , si zmente ako vám to vyhovuje. Pamätajte na zlaté pravidlo retušovanie "menej je niekedy viac", ale ja viem, nie vždy to tak aj výjde :))




Tento návod kopírujte jedine so zdrojom: ZDROJ

2 komentáre:

  1. ahoj, ja by som potrebovala poradit, ked robim ten stvrty krok, tak sa mi zobrazi biely stvorcek miesto toho cierneho a neviem to zmenit, nevies mi poradit v com je chyba?
    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, nestáčaš náhodou Ctrl namiesto Alt?

    OdpovedaťOdstrániť